Ruimtefiguren Ruimtefiguren, kubus en vierkant, balk en rechthoek, cilinder, kegel en cirkel, piramide en driehoek, prisma en uitslagen. Rekenen met negatieve getallen Positieve en negatieve getallen, optellen en aftrekken, vermenigvuldigen en delen, rekenvolgorde. Assenstelsel Coördinaten, informatie in een assenstelsel, positieve en negatieve getallen. Getallen Grote getallen, afronden, verhoudingstabellen en prijs berekenen. Lijnen en hoeken Lijnen, hoeken, hoeken meten, hoeken tekenen en kijkhoek. Procenten Rekenen met breuken, breuken op de rekenmachine, breuken en procenten en percentage berekenen. Eenheden Eenheden van lengte, oppervlakte, tijd, gewicht, inhoud, snelheid en informatie. Formules Regelmaat, grafiek, woordformule en formules met letters. Symmetrie Lijn-, draai- en schuifsymmetrie, spiegelen, symmetrie bij figuren en lijnen, middelloodlijn en deellijn.