Website

Opdracht

Je maakt een website waar alle opdrachten overzichtelijk bij elkaar staan. Je vraagt aan minstens één medestudent om feedback over jouw site. Deze feedback komt ook op jouw site erbij te staan. Waar wil je over 3 jaar zijn met ICT in jouw lessen? Zet ook dit op jouw site (max 1A4-tje). Zorg ook dat duidelijk is welke variant je telkens hebt uitgevoerd.

Beoordeling

  • De website is passend vormgegeven.
  • Navigeren binnen de website is eenvoudig en vergt geen nadere uitleg.
  • Feedback medestudent op jouw site.
  • Jouw visie op jouw ICT gebruik.

Uitwerking

 

Feedback

de ontvangen feedback op mijn website met reflectie:

Feedback Reflectie

Eerste indruk hoofdpagina: Professioneel, leuke foto’s, dynamisch

Bij cursus kon ik kiezen uit meerdere mogelijkheden. Statistiek en ICT was goed te vinden.

Bij de intro kom je op een navigatie pagina.

Handig dat je even een overzichtje geeft van wat je bij welke opdracht hebt gedaan.

Algemeen: heel gestructureerd en overzichtelijk.

Handig dat de hele opdracht eronder staat, geeft wel wat meer ‘opdrachten inleveren’ idee. Ik heb hier inderdaad over getwijfeld maar ik wil het ook gebruiken als naslagwerk voor later dus vandaar mijn besluit om alles op te nemen op de site.
6a niet alle tekst van de invulvakjes is te lezen, valt net buiten beeld dat was mij ook opgevallen en ook de reden om daaronder een snapshot te plaatsen van hoe het er compleet uit zou moeten zien.
Site blijft dynamisch door de letters (soms wel erg prikkelend). achteraf zou ik dit niet meer willen toepassen: leuk maar net teveel.

 

Visie

mijn visie op Ict in het onderwijs " Waar wil je over 3 jaar zijn met ICT in jouw lessen?" is niet makkelijk te beschrijven.  Statistiek en Ict is een tweede jaars vak en omdat ik pas 4 maanden geleden ben begonnen met de studie en ik nog geen stage heb gelopen is mijn feeling met het onderwijs nog maar kort en puur theoretisch. "Over 3 jaar" valt voor mij dan nog steeds binnen mijn studie.

Dat gezegd hebbende kan ik natuurlijk wel iets algemeens vertellen over mijn houding tegenover Ict. Mijn achtergrond als werktuigbouwkundig ingenieur, mijn werkervaring waarin ik het bedrijf waar ik werkte de digitale wereld vanaf 2000 in heb geloodst en mijn natuurlijke affiniteit met software, gadgets, apps, hardware, etc geeft wel een beeld hoe ik me zal gaan gedragen.

Je hebt binnen een organisatie altijd mensen die op de kar zitten, de kar tegenhouden en de kar trekken. Ikzelf ben iemand van de laatste soort (op Ict gebied) dus ik zal altijd nieuwe ontwikkelingen volgen, omarmen, toepassen en promoten. Als gebruiker van Ict zal ik vooraan staan "over 3 jaar met ICT in mijn lessen".

De vraag die voor mij geldt is dan niet zozeer "waar" of "hoever" ik wil staan met Ict maar meer de vraag of ik niet uit het oog zal verliezen dat Ict een hulpmiddel is voor goed onderwijs en niet een doel op zich. Concreet betekent het dat ik Ict daar moet toepassen waar het een toegevoegde waarde heeft en dan ook nog met mate.