Applet maken in geogebra -vervolg-

Opdracht

  • Je krijgt van de docent een opdracht (schat zoeken) uit de analyse namelijk.
  • Je maakt op vier SAMR-niveaus een lesplan om te laten zien dat je ICT op verschillende niveaus kan inzetten. Je werkt voor één van deze lesplannen een (zelfgemaakte) functionerende applet uit (en je levert die ook in) die gebruikt kan worden in deze les. (we willen graag zien: op S-niveau zou ik het als volgt aanpakken …, op A-niveau zou ik het als volgt aanpakken…).

Beoordeling

Uit het lesplan blijkt dat het SAMR model (4)  is begrepen en op een juiste manier is toegepast. De uitgewerkte applet (4) is functioneel, zorgvuldig uitgewerkt en wiskundig juist en (didactisch) passend in het lesplan.

Uitwerking

 

Lesideeën aan de hand van het SAMR-model kunnen er zo uit zien:

Substitution: de technologie wordt ingezet als vervangend hulpmiddel.

Idee:  in plaats van te tekenen op een blaadje met de schatkaart onderstaande geogebra oplossing laten zien zodat inzichtelijk wordt dat de schat altijd op dezelfde plek begraven ligt.

Augmentation: de technologie wordt ingezet als vervangend hulpmiddel en levert een functionele verbetering op.

Idee: de geogebra schatkaart klassikaal "ontleden"zodat het mechaniek dat er achter zit zichtbaar wordt.

Modification: de technologie leidt tot een verbetering van de opdracht.

Idee: de schatkaart in geogebra maken onder leiding van de leraar.

Redefinition: de technologie wordt op transformatieve wijze ingezet bij een opdracht,

Idee: de schatkaart zelf door leerlingen laten maken in geogebra.

 

Schatkaart

in niet alle browsers zijn de knoppen zichtbaar, vandaar deze snapshot: